Statcounter

Wednesday, 15 December 2010

Turkish PM sues Daily Telegraph


Normally, it’s a safe assumption that broad sheet newspapers are fact based but I guess that isn't the case this time round.

British Daily Telegraph newspaper published a story in September saying Iran agreed to donate $25 million to Turkey’s justice and Development Party, or AKP in a move the paper said would “increase fears that Prime Minister Tayyip Erdoğan is preparing to abandon the country's secular constitution.”

According to the Press Gazette, Erdoğan’s office demanded the removal of the story from the paper’s website and an apology. The office then took legal action when the Daily Telegraph failed to fulfil Erdoğan’s demands.

PM Erdoğan is also demanding an injunction banning Telegraph Media from repeating the allegations at the centre of his lawsuit.

Author Con Coughlin defended his article to the Turkish media in September, saying the money had been transferred from the Iranian Ahl-Beit Institution to Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan through the İHH, a Turkish aid organization some have accused of links with radical Islam. However, he was unable to back the story with any documented evidence.

I’m all for journalistic freedom but considering the Daily Telegraph has so far been unable to produce evidence to back the news story, the best thing would have been to print a retraction which so far it has refused to do.

It looks like this one is going to go on for a while…

1 comments:

  1. Have to be honest, he changed a lot in Turkey from positive side, succes

    ReplyDelete