Statcounter

Thursday, 3 March 2011

Turkish PM wins libel case against British newspaper


Turkish Prime Minister, Recep Tayyip Erdoğan has successfully sued British newspaper the Daily Telegraph over claims made in the newspaper in September of last year.

The paper alleged the Prime minister's Justice and Development Party or AKP had accepted a $25 million campaign donation from Iran.

Erdoğan's lawyer, Emma Edhem, said that the politician's reputation had been harmed by the "false and defamatory" claim.

A British court yesterday ruled in favour of Turkey's prime minister and ordered the daily to pay 25,000 British pounds in compensation.

The British high court ruled that the Daily Telegraph did not ground its allegations that Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan had received a political donation from Iran on concrete evidence and that the story was inaccurate.

0 comments:

Post a Comment